Första dagen i december

Nu är det första december, en dag jag förknippar med en massa mysiga saker faktiskt. När jag var liten trodde jag att första december och första advent var samma sak vilket jag antar att det har varit någon gång, annars hade jag nog inte snöat in mig så mycket på det, eller? Det är också samma dag man fick börja öppna julkalendrar i alla dess former och slag, chokladkalendrar, paketkalendrar, bamsekalendern som kom i novembernumret av bamse, kalendern som hörde ihop med julkalendern på tv:n och så vidare. Men det viktigaste av allt den här dagen, det var att årets julkalender började sändas! Kommer ni ihåg hur bra julkalendrarna brukade vara? Jul i kapernaum, när karusellerna sover, pelle svanslös och såklart mysteriet på greveholm som nog de flesta tycker är den bästa! Men efter När karusellerna sover tycker jag att de blivit ganska tråkiga faktiskt. Fram tills förra julen, Skägget i brevlådan var faktiskt riktigt rolig och nu hoppas jag på att årets julkalender blir lyckad också. Annars får jag väl gå och köpa hem mysteriet på greveholm och kolla på ett avsnitt om dagen för att minnas den gamla goda tiden, höhö! Jag kommer iallafall sitta där i soffan imorgon bitti, klockan kvart över 7 för att se ifall den här årets julkalender är något att ha, man kan ju hoppas iallafall!


bild 1: Jul i kapernaum
bild 2: Mysteriet på greveholm
bild 3: Pelle svanslös
bild 4: När karusellerna sover


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0