Under min bloggpaus del 1

Jag skäms lite eftersom jag inte bloggat på väldigt länge nu men jag har faktiskt inte haft tid till det. Mycket har hänt sen sist; jag har bland annat varit på bal, tagit studenten, jobbat med kanotskolan, varit sjuk, tävlat på SM och fått en plats i svenska juniorlandslaget! Så nu tänkte jag dra en liten snutt om det som hänt faktiskt.

Balen: Efter att ha spenderat många timmar med hår, smink och övriga förberedelser var det dags att gå på den omtalade balen. Nervös som in i bomben körde mamma och pappa iväg mig till slottet för att möta upp Patrik och bilen. Men innan det var dags för att ta bilen ut till hotell Tylösand stannade vi för fotografering utanför slottet och på najaden. Många fina bilder senare började vi åka ut mot hotellet men ungefär vid höjd med Bäckagård började den ungefär två timmar långa kön. Förväntningarna växte mer och mer för varje minut där i bilen och när vi väl kom fram till röda mattan var jag både nervös och rastlös. Det hela gick ganska snabbt trots att det var en hel del väntande. Men väntade på att få komma in, man väntade på fördrink, man väntade på förrätt, man väntade på huvudrätt, man väntade på efterrätt, man väntade på dans och man väntade på efterfest. Alltså en hel del väntan men ändå kändes det som fem minuter! Väl hemma vid femtiden på morgonen gav mamma mig mat och jag gick dödstrött och la mig.

Studenten: Helt otroligt, äntligen fanns det ett slut på allt pluggande och slit! Det började klockan sex på morgonen med en försovning och en stressig dusch och en snabb liten make up. Iväg för champagnefrukost hos Martin, jordgubbar och champagne och lite frallor. Därifrån åkte vi till skolan för fotografering, avsked och ett alldeles för långt tal i aulan. Man satt bara och ville springa ut hela tiden! Vi sprang, vi skrek och vi festade hela natten lång. Så mycket mer kan jag nog inte säga för att beskriva själva upplevelsen. Dock spöregnade det och jag skattade mig lycklig eftersom jag hade två klänningar och slapp gå runt i den blöta vita hela dagen. Mycket fina presenter fick jag och jag måste säga att det är bland de bästa dagarna i mitt liv någonsin!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0