Tuesday

Det är mycket som ska hinnas med innan NV3A går på höstlov. Ikväll är det studentfest som jag funderar på ifall jag ska försöka gå på, på torsdag är det studenttävling, det är även biologiprov på torsdag och jag pluggar för fullt. Så idag har jag, Emmelie och Chisse skrivit låten till studenttävlingen, den publiceras efter att studenttävlingen ägt rum så att ingen annan klass kan sno idéer från oss. Sen har jag pluggat en del biologi också, tro det eller ej paulina! Jag och Emmelie kom till och med på en biologi-låt som går såhär:

Cellkärna och kloroplast
och vakuolen gör cellen fast.
Mitokondrie och golgiapparaten
skyddar mot bakteriepiraten.
Ribosom och lysosom är svåra att komma ihåg

Visst ser det bra ut? Ja okej, jag vet att varken mitokondrien eller golgiapparaten skyddar cellen mot bakterier men vi tyckte att bakteriepiraten var ett bra ord att rimma på och så är det ju gulligt också! Well, nu ska jag faktiskt plugga lite till. So long!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0