Skriet

Sitter i skolan och har precis haft svenska-test. Det vi skulle göra var att beskriva bilden "skriet" som ni kan se nedan på tre olika sätt. Ett romantiskt, ett realistiskt och ett naturalistiskt, ni vet som man skrev på de epokerna alltså. På den romantiska delen beskrev jag en armé döda människor som kommit för att hämta en man vid vattnet, hur han först bara såg skuggiga gestalter och hur de med tiden bara blev allt mer klara för honom. Till slut inser han att han är död och följer med dem in i mörkret. Ganska dystert faktiskt. Realistiskt beskrev jag att det var en fattig man på bilden och att ingen brydde sig om hur han hade det eller hur han mådde och hur han blivit bemött av överklassen. I den tredje beskrivningen skrev jag om hur han såg sin älskade dö och en massa äckliga detaljer. På pricken naturalistiskt! Nu har vi snart projekt och jag måste vara kvar i skolan i minst 1,5 h till eftersom jag och palle ska träna efter skolan. Gosh, jobbigt säger jag. Imorgon har vi matteprov (Matte E) och jag har faktsikt ingen aning om hur det kommer gå, jag hoppas att det blir hyffsat bra men ja vi får se. Nu måste jag iallafall börja jobba igen. puss och kram!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0